ΔΠΠ Π33/2025 Αλλαγή φορολογικής κατοικίας

Φορολογική κατοικία, αλλαγή της. Για τη θεμελίωση της φορολογικής εξουσίας ενός κράτους απαιτείται η ύπαρξη επαρκούς συνδετικού στοιχείου του φορολογουμένου με αυτό. Σύμφωνα με το διεθνές φορολογικό δίκαιο, στο κράτος κατοικίας εναπόκειται κατ’ αρχήν να φορολογεί συνολικώς τον υποκείμενο στον φόρο, λαμβάνοντας υπόψη τα στοιχεία που είναι συμφυή με την προσωπική και οικογενειακή του κατάσταση. Μόνον αν, κατά την εθνική νομοθεσία εκάστου συμβαλλόμενου κράτους, το πρόσωπο υπόκειται σε φορολογία σε αυτό και, κατά συνέπεια, θεωρείται κάτοικος αμφοτέρων των συμβαλλομένων κρατών, ανακύπτει ανάγκη διευθέτησης περίπτωσης διπλής κατοικίας και άρσης σύγκρουσης της φορολογικής εξουσίας των εμπλεκόμενων κρατών, με την εφαρμογή των κριτηρίων της μεταξύ τους συναφθείσας σύμβασης αποφυγής διπλής φορολογίας, η οποία, ακολουθώντας, κατά κανόνα, το πρότυπο σύμβασης του Ο.Ο.Σ.Α. (άρθρο 4), προβλέπει, σε τέτοιες περιπτώσεις, ότι το πρόσωπο θεωρείται κάτοικος μόνον του κράτους, στο οποίο διαθέτει, κατά τη διατύπωση του ως άνω προτύπου στις γλώσσες εργασίας του Ο.Ο.Σ.Α. (αγγλική και γαλλική), «permanent home available to him» ή «foyer d’ habitation permanent», μόνιμη, δηλαδή, κατοικία. Στην περίπτωση, εξάλλου, που διαθέτει τέτοια και στα δύο κράτη, η σύμβαση προβλέπει ότι θεωρείται κάτοικος του κράτους, με το οποίο διατηρεί στενότερους προσωπικούς και οικονομικούς δεσμούς (κέντρο ζωτικών συμφερόντων) («closer personal and economic relations-centre of vital interests», «liens personnels et économiques les plus étroits – centre des intérêts vitaux»). Ελλείψει συνδρομής των προϋποθέσεων αυτών, ακολουθούν, περαιτέρω ιεραρχούμενα, άλλα κριτήρια.

ThanasisΔΠΠ Π33/2025 Αλλαγή φορολογικής κατοικίας
περισσότερα

ΣτΕ 2137)2024 επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων

Προδικαστικό ερώτημα Δ.Ε.Θεσ. Αξιώσεις Φορέων Κοιν. Ασφάλισης αρμοδιότητας Υπ. Εργασίας για επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθεισών παροχών (άρ.πρώτο παρ. ΙΑ υποπαρ. ΙΑ.6 περ. 2 ν. 4093/2012) Ερμηνεία σύμφωνη με το Σύνταγμα.

ThanasisΣτΕ 2137)2024 επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων
περισσότερα

ΣτΕ 1760)2024 ανάθεση σύμβασης παραχώρησης

Ανάθεση σύμβασης παραχώρησης με τη διαδικασία της διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης. Απαιτείται ειδική αιτιολογία. Η μη διεξαγωγή δημόσιας συνεδρίασης ενώπιον της ΕΑΔΗΣΥ δεν παραβιάζει το άρθρο 6 παρ. 1 της ΕΣΔΑ.

ThanasisΣτΕ 1760)2024 ανάθεση σύμβασης παραχώρησης
περισσότερα

CASE OF TSIOLIS v. GREECE παραδεκτό αίτησης αναίρεσης (3900) – 2010

Art 6 § 1 (civil) • Access to court • Supreme Administrative Court’s dismissal, for non-compliance with admissibility requirements, of applicant’s appeal on law relating to a compensation claim for property deprivation • Failure to respond to first appeal ground and key submissions regarding lack of relevant case-law • Lack of an accessible comprehensive case-law database precluding the examination of case merits • Excessively formalistic approach taken in implementation of procedural requirements in rejecting third appeal ground • Very essence of right of access to court impaired

Prepared by the Registry. Does not bind the Court.

ThanasisCASE OF TSIOLIS v. GREECE παραδεκτό αίτησης αναίρεσης (3900) – 2010
περισσότερα

Ολομ. ΣτΕ (1641)2024

Στερείται εννόμου συμφέροντος ο Δικηγορικός Σύλλογος Αθηνών για την ακύρωση αποφάσεων του Υπουργού Δικαιοσύνης περί διορισμού του Αντιπροέδρου, Αναπληρωτή Αντιπροέδρου, δύο τακτικών και δύο αναπληρωματικών μελών της Αρχής Διασφάλισης του Απορρήτου των Επικοινωνιών (Α.Δ.Α.Ε.) για θητεία έξι ετών, καθώς και ενός αναπληρωματικού μέλους για το υπόλοιπο της θητείας τακτικού μέλους. Διατυπώθηκε μειοψηφία.
(από την ιστοσελίδα του Δικαστηρίου)

ThanasisΟλομ. ΣτΕ (1641)2024
περισσότερα

ΣτΕ (1596 – 1598)2024

ΣτΕ Γ´ (7μ) 1596, 1597, 1598/2024

Πρόεδρος: Δ. Κυριλλόπουλος, Αντιπρόεδρος ΣτΕ

Εισηγητής: Τ. Βαρουφάκη, Πάρεδρος ΣτΕ

Η απόφαση έγκρισης του Πίνακα διδασκόντων της ΕΣΔι και ανάθεσης διδασκαλίας συνιστούν πράξεις δικαστικών αρχών, μη υποκείμενες σε αίτηση ακυρώσεως.

ThanasisΣτΕ (1596 – 1598)2024
περισσότερα

ΣτΕ Γ΄ 947/2024

Εκτός νομοθετικής εξουσιοδότησης η θέσπιση κριτηρίων με συντελεστή βαρύτητας με την προκήρυξη για την πρόσληψη εμμίσθων δικηγόρων

ThanasisΣτΕ Γ΄ 947/2024
περισσότερα

Η ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΔΔΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΔΗΣ

ΕΠΙΚΕΙΤΑΙ Η ΘΕΣΠΙΣΗ ΝΟΜΟΥ ΓΙΑ ΤΗ ΘΕΣΜΟΘΕΤΗΣΗ ΤΗΣ ΑΣΤΙΚΗΣ ΕΥΘΥΝΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΓΙΑ ΠΡΑΞΕΙΣ Η ΠΑΡΑΛΕΙΨΕΙΣ ΤΩΝ ΟΡΓΑΝΩΝ ΤΗΣ ΔΙΚΑΣΤΙΚΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ,ΣΕ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΔΔΑ «ΥΠΟΘΕΣΗ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΔΗΣ ΚΑΤΑ ΕΛΛΑΔΑΣ (NO. 3) (57246/21)»

ThanasisΗ ΣΥΜΜΟΡΦΩΣΗ ΣΤΗΝ ΕΔΔΑ ΖΟΥΜΠΟΥΛΙΔΗΣ
περισσότερα

ΣτΕ 879/2024 – Κύρωση δασικού χάρτη

Εν μέρει παράνομη πράξη κύρωσης δασικού χάρτη -. Η δικαστική απόφαση, με την οποία ακυρώθηκε η πράξη αναδάσωσης της επίμαχης έκτασης, δημιούργησε στον αιτούντα την εύλογη πεποίθηση, η οποία και προσήκει σε επιμελή διάδικο, ότι η έκταση δεν δύναται να συμπεριληφθεί στον δασικό χάρτη, με αποτέλεσμα να μην επιδεικνύει αυτός, δικαιολογημένα, ενδιαφέρον για την κύρωση του δασικού χάρτη. Ως εκ τούτου, η κρινόμενη αίτηση πρέπει να θεωρηθεί ότι ασκείται εμπροθέσμως διότι ως αφετηρία της προθεσμίας δεν δύναται να εκληφθεί η δημοσίευση της πράξης στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, αλλά η γνώση του περιεχομένου της από τον αιτούντα, τέτοια δε γνώση σε χρόνο που θα καθιστούσε την αίτηση εκπρόθεσμη δεν προκύπτει από τα στοιχεία του φακέλου. Με την 6/1993 απόφαση του Συμβουλίου της Επικράτειας ακυρώθηκε, ως πλημμελώς αιτιολογημένη, η νομαρχιακή απόφαση, με την οποία η επίμαχη έκταση κηρύχθηκε ως αναδασωτέα, χωρίς, μάλιστα, να προκύπτει ότι, μετά την ακυρωτική απόφαση, εκδόθηκε άλλη διοικητική πράξη σχετικά με τον χαρακτηρισμό της έκτασης. Με αυτά τα δεδομένα η προσβαλλόμενη απόφαση του Συντονιστή Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής, καθ’ ό μέρος συμπεριελήφθησαν σε αυτήν τα ανωτέρω τμήματα της επίδικης έκτασης ως έχοντα δασικό χαρακτήρα, πρέπει να ακυρωθεί κατά τα βασίμως προβαλλόμενα από τον αιτούντα.

ThanasisΣτΕ 879/2024 – Κύρωση δασικού χάρτη
περισσότερα