Ομιλία του Προέδρου ΣτΕ, κ. Μ. Πικραμένου

Ομιλία του Προέδρου Μ. Πικραμένου σε συνέδριο που διοργανώθηκε στη Βαρσοβία από το Ανώτατο Διοικητικό Δικαστήριο της Πολωνίας για τα 75 χρόνια της ΕΣΔΑ
The Administrative Judge Faced with Continuous Challenges
-Aspects of the influence of the ECtHR jurisprudence on the Hellenic Council of State
-The role of ACA in view of the great transformations of european societies

ThanasisΟμιλία του Προέδρου ΣτΕ, κ. Μ. Πικραμένου
περισσότερα

ΣτΕ Ολομ. 1616 – 2025 υπαγωγή αυθαιρέτων

Υπαγωγή αυθαιρέτων κατασκευών και χρήσεων επί κοινοχρήστων μερών ακινήτου στο ν. 4178/2013 – Σε περίπτωση έλλειψης κανονισμού οροφοκτησίας, η διάταξη του άρθρου 11 παρ. 1 περ. δ΄ του ανωτέρω νόμου, που προβλέπει την υποβολή αίτησης από συνιδιοκτήτη με βάση την πλειοψηφία των συνιδιοκτητών, δεν μπορεί να τύχει εφαρμογής, εφόσον διατυπωθούν αντιρρήσεις για την υπαγωγή από άλλους συνιδιοκτήτες. Υπό την έννοια αυτή, η διάταξη δεν αντίκειται στα άρθρα 17 και 24 του Συντάγματος. Απορρίπτει την έφεση.

ThanasisΣτΕ Ολομ. 1616 – 2025 υπαγωγή αυθαιρέτων
περισσότερα

ΔΕΑ 2820-2025

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΕΦΕΤΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ

Τμήμα 14ο Τριμελές

αποτελούμενο από τους Αικατερίνη Σταυρίδου, Πρόεδρο Εφετών Διοικητικών Δικαστηρίων, Παναγιώτη Δανιά και Αναστασία-Μαρία Πρωτογήρου (εισηγήτρια), Εφέτες Δ.Δ. και Γραμματέα τον Χρήστο Τσιώλη, δικαστικό υπάλληλο,

συνεδρίασε δημόσια στο ακροατήριό του, στις 22 Ιανουαρίου 2025 για να δικάσει τη με ημερομηνία κατάθεσης στο Πρωτοδικείο 9 Σεπτεμβρίου 2020 έφεση (Αριθμός Εισαγωγής στο Εφετείο: ΕΦ…/15.09.2020 έφεση,

ThanasisΔΕΑ 2820-2025
περισσότερα

ΟλΣτΕ 869)2025 απενεργοποίηση ΑΦΜ λόγω φοροδιαφυγής

Οι διατάξεις του ν. 4174/2013 που προβλέπουν την αναστολή χρήσης ή την απενεργοποίηση ΑΦΜ λόγω φοροδιαφυγής αντίκεινται στο Σύνταγμα (άρ. 43 παρ. 2 περ. β του Συντάγματος, σε συνδυασμό ερμηνευόμενο με τα άρ. 5 παρ. 1 και 25 παρ. 1 του Συντάγματος).

ThanasisΟλΣτΕ 869)2025 απενεργοποίηση ΑΦΜ λόγω φοροδιαφυγής
περισσότερα

ΣτΕ1514 – 2025 κακοποίηση ζώων

Πρόστιμα για κακοποίηση ζώων συντροφιάς άρ. 21 παρ. 1 περ. 39 ν. 4039/2012-Αμετάκλητη καταδικαστική ποινική απόφαση εκκρεμούσης της διοικητικής δίκης-Ne bis in idem-Προϋποθέσεις-Μη δέσμευση διοικητικού δικαστή προς ακύρωση της διοικητικής κύρωσης όταν η ποινική κύρωση δεν είναι ανάλογη της παράβασης-Εκ του νόμου προσδιορισμός προστίμου 30.000 ευρώ ανά ζώο-Δεν αντίκειται στην αρχή της αναλογικότητας-Απορρίπτει την αναίρεση

ThanasisΣτΕ1514 – 2025 κακοποίηση ζώων
περισσότερα

Ελεγκτικό Συνέδριο 618-2025 τεκμήριο αθωότητας

Προϋποθέσεις για την ενεργοποίηση του τεκμηρίου αθωότητας και τον έλεγχο της πιθανής παραβίασης του άρθρου 6παρ. 2 της ΕΣΔΑ στη δημοσιονομική δίκη ( σε διαφορά από επιβολή δημοσιονομικής διόρθωσης με ανάκτηση) Πότε η δημοσιονομική δίκη αποκτά παρεπόμενο χαρακτήρα σε σχέση με την ποινική δίκη που έχει προηγηθεί.

ThanasisΕλεγκτικό Συνέδριο 618-2025 τεκμήριο αθωότητας
περισσότερα

ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 0782-2025

Καταλογισμός του εκκαλούντος, υπό την ιδιότητα του μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου (Δ.Σ.) της Δημοτικής Επιχείρησης Ραδιοφωνίας του Δήμου Αθηναίων (Δ.Ε.ΡΑ.), αλληλεγγύως και εις ολόκληρον με τα αναφερόμενα στην Πράξη αυτή πρόσωπα, με το συνολικό ποσό των 14.317,47 ευρώ, λόγω ελλείμματος που φέρεται ότι προκάλεσε, κατά το οικονομικό έτος …, στην ως άνω δημοτική διαχείριση, ως εκ της συμμετοχής του στη λήψη της …/13.9.2011 απόφασης του Διοικητικού Συμβουλίου της ΔΕΡΑ με την οποία εγκρίθηκε η πραγματοποίηση μη νόμιμων δαπανών.

ThanasisΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ 0782-2025
περισσότερα

ΣτΕ 609-2025 site

Δικηγόροι. Επιλογή και πρόσληψη δικηγόρων με πάγια αντιμισθία στους φορείς του δημόσιου τομέα. Ποιος θεωρείται ως έμμισθος δικηγόρος και ποιος ως νομικός ή δικαστικός σύμβουλος. Η σχετική διάκριση δεν δικαιολογεί την εξαίρεση του διορισμού των νομικών συμβούλων ή των προϊσταμένων των δικαστικών υπηρεσιών από την αρχή της αξιοκρατίας. Αν οι σχετικές διατάξεις δεν καθορίζουν τη διαδικασία πρόσληψης, εφαρμόζεται το άρθρο 43 παρ. 2 του ν.4194/2013, που πληροί τα εχέγγυα της αξιοκρατίας, διαφάνειας και ισότητας. Οι αναφυόμενες διαφορές είναι ακυρωτικές και υπάγονται στην αρμοδιότητα του ΣτΕ.

ThanasisΣτΕ 609-2025 site
περισσότερα

ΔΕΑ 1141-2025 διορισμός Συντονιστή Διευθυντή ΕΣΥ site

Επιλογή και διορισμός τριών ιατρών σε θέσεις ειδικευμένων ιατρών του κλάδου ΕΣΥ επί θητεία, ειδικότητας Πνευμονολογίας – Φυματιολογίας, στο βαθμό του Συντονιστή Διευθυντή, για τις Πνευμονολογικές Κλινικές Νοσοκομείου, κατά παράλειψη του αιτούντος. Ο αιτών παραδεκτώς με το κρινόμενο κοινό δικόγραφο ζητεί την ακύρωση τριών αυτοτελών πράξεων διορισμού των ανωτέρω ιατρών, που είναι μεταξύ τους συναφείς, διότι ερείδονται στην ίδια απόφαση του Συμβουλίου Επιλογής και οι προβαλλόμενοι λόγοι ακύρωσης στηρίζονται κατ’ αρχήν στην ίδια νομική και πραγματική βάση.

ThanasisΔΕΑ 1141-2025 διορισμός Συντονιστή Διευθυντή ΕΣΥ site
περισσότερα

ΣτΕ 948-2025 εκπαιδευτικοί ιδωτική εκπαίδευση

Αρχή αξιοκρατίας (άρθρο 103 παρ. 7 Συντ.) – Επαγγελματική ελευθερία (άρθρο 5 παρ. 1 Συντ.) – Αρχή ισότητας (άρθρο 4 παρ. 1 Συντ.) – Εκπαιδευτικοί – Προσμέτρηση μορίων από την Ιδιωτική Εκπαίδευση -.
Δεν επηρεάζεται το έννομο συμφέρον των αιτούντων εκείνων οι οποίοι σύμφωνα με τα προσκομισθέντα από τη Διοίκηση με την έκθεση απόψεων στοιχεία έχουν διορισθεί ως μόνιμοι ή έχουν προσληφθεί ως αναπληρωτές εκπαιδευτικοί βάσει της προσβαλλομένης προκηρύξεως, διότι σε περίπτωση ευδοκιμήσεως της υπό κρίση αιτήσεως, η θέση τους στον οριστικό πίνακα κατατάξεως θα βελτιωθεί. Αντισυνταγματικές οι διατάξεις του ν. 4589/2019 που απαγορεύουν την προσμέτρηση των μορίων της προϋπηρεσίας των εκπαιδευτικών σε ιδιωτικά σχολεία, σε διαγωνιστικές διαδικασίες πρόσληψης εκπαιδευτικών στη Δημόσια Εκπαίδευση. Μόνη η διαφοροποίηση στον τρόπο προσλήψεως των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, δεν αποτελεί επαρκές αιτιολογικό έρεισμα για τη μη αναγνώριση της προϋπηρεσίας αυτών, δοθέντος ότι πρόκειται για κριτήριο το οποίο δεν συνάπτεται με την ικανότητα των υποψηφίων να ασκήσουν εκπαιδευτικό έργο. Δεκτή η αίτηση ακυρώσεως. Η ρύθμιση παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας οι οποίες διέπουν την απασχόληση στη δημόσια υπηρεσία και υπερακοντίζει τον σκοπό του νόμου που έγκειται στον διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση των πλέον άξιων και έμπειρων από τους υποψηφίους, ώστε να εκπληρωθεί με τον λυσιτελέστερο τρόπο η εκ του άρθρου 16 παρ. 2 του Συντάγματος κρατική υποχρέωση προς παροχή παιδείας υψηλού επιπέδου. Ακυρώνεται η Προκήρυξη του ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2023 κατά το μέρος της αυτό.

ThanasisΣτΕ 948-2025 εκπαιδευτικοί ιδωτική εκπαίδευση
περισσότερα