ΣτΕ 607)2025 πρόσκληση συμμετοχής σε συλλογικό όργανο παραπομπή στην 7μελή
ΣτΕ 656)2025 ευθύνη εποπτικών αρχών
Παραπέμπεται στην Ολομέλεια το ζήτημα της ευθείας ή ανάλογης εφαρμογής των άρ. 105-106 ΕισΝΑΚ όσον αφορά την αστική ευθύνη εποπτικών αρχών επί πλημμελούς ασκήσεως εποπτείας, λόγω των αντίθετων γνωμών που διατυπώθηκαν στο Τμήμα, της κυμαινόμενης νομολογίας του ΣτΕ και της αντίθετης νομολογίας του ΑΠ.
Ανακοίνωση του Προέδρου του ΣτΕ για την τεκμαρτή φορολόγηση ελεύθερων επαγγελματιών
ΔΕΑ 636)2025 εκπαιδευτικοί προϋπηρεσία ιδιωτική εκπαίδευση
Προκήρυξη ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2023 για διορισμό μονίμων εκπαιδευτικών της Α/θμιας Εκπαίδευσης. Αντισυνταγματικότητα διατάξεων του ν. 4589/2019 και της Προκήρυξης που απαγορεύουν την προσμέτρηση, σε διαγωνιστικές διαδικασίες πρόσληψης εκπαιδευτικών στη Δημόσια Εκπαίδευση, των μορίων της προϋπηρεσίας τους σε ιδιωτικά σχολεία. Εφόσον η εκπαιδευτική προϋπηρεσία γενικώς αποτελεί κριτήριο επιλογής που συνάδει με τις αρχές της ισότητας και αξιοκρατίας, λαμβανομένων υπόψη της κατά το Σύνταγμα και το ν. 682/1977 συνάφειας της δημόσιας και ιδιωτικής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και της ταυτότητας των προσόντων των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σ’ αυτές, καθώς και της αναγνώρισης της ιδιωτικής προϋπηρεσίας, σε ειδικές περιπτώσεις, γεγονός που επιβεβαιώνει ότι αυτή, κατ’ αρχήν, ποιοτικά δεν διαφοροποιείται από την παρασχεθείσα σε δημόσια εκπαιδευτήρια, η καθ’ ολοκληρίαν μη μοριοδότηση, σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4589/2019, κατά τη διαδικασία σύνταξης των πινάκων κατάταξης, της προϋπηρεσίας στην ιδιωτική εκπαίδευση, με μόνη εξαίρεση τις περιπτώσεις της απόλυσης λόγω κατάργησης της σχολικής μονάδας ή τμήματος ή λόγω καταγγελίας της σύμβασης εργασίας, κατά την περ.ζ΄ της παρ.4 του άρθρου 61 του ν.4589/2019, παραβιάζει τις συνταγματικές αρχές της ισότητας και της αξιοκρατίας, οι οποίες διέπουν την απασχόληση στη δημόσια υπηρεσία και υπερακοντίζει τον σκοπό του νόμου, που έγκειται στον διορισμό στη δημόσια εκπαίδευση των πλέον άξιων και έμπειρων από τους υποψήφιους, ώστε να εκπληρωθεί με τον λυσιτελέστερο τρόπο η εκ του άρθρου 16 παρ.2 του Συντάγματος κρατική υποχρέωση προς παροχή παιδείας υψηλού επιπέδου. Μόνη η διαφοροποίηση στον τρόπο προσλήψεως των ιδιωτικών εκπαιδευτικών, δεν αποτελεί επαρκές αιτιολογικό έρεισμα της μη αναγνωρίσεως της προϋπηρεσίας αυτών, δοθέντος ότι πρόκειται για κριτήριο το οποίο δεν συνάπτεται με την ικανότητα των υποψηφίων να ασκήσουν εκπαιδευτικό έργο. Δεκτή η αίτηση ακυρώσεως. Ακυρώνεται ο οριστικός αξιολογικός πίνακας της Προκηρύξεως ΑΣΕΠ 1ΓΕ/2023 κατά το μέρος του που παραλείπει τους αιτούντες.
Ολομ. Ελ.Συν. 26-2025 συνταξιοδότηση επίορκων υπαλλήλων
Αντίθετη μειοψηφία: Σε συνέχεια της διαπιστούμενης αντισυνταγματικότητας και ελλείψει ειδικής προς τούτο νομοθετικής ρύθμισης -και μέχρι τη θέσπιση αυτής- στο πλαίσιο της παροχής δικαστικής προστασίας και εφαρμογής των γενικών αρχών της αναλογικότητας και της αναλογικής ισότητας, το Δικαστήριο δύναται να προβεί σε πρωτογενή καθορισμό του ύψους της καταβλητέας σύνταξης.
ΣτΕ 559 – 2025
ΣτΕ Β΄ 559/2025
ΠΕΡΙΛΗΨΗ
Δεκαετής παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου προς επιβολή φόρου ακίνητης περιουσίας – Αρχή της αναλογικότητας
(από την ιστοσελίδα του Δικαστηρίου)
ΣτΕ Β΄ 559/2025
Πρόεδρος: Κ. Κουσούλης, Αντιπρόεδρος
Εισηγητής: Μ. Σταματοπούλου, Σύμβουλος της Επικρατείας
Παραπέμπεται στην 7μ. σύνθεση του Β’ Τμήματος της 4.6.2025 το ζήτημα της συμβατότητας με την αρχή της αναλογικότητας της διάταξης περί δεκαετούς προθεσμίας παραγραφής του δικαιώματος του Δημοσίου προς επιβολή φόρου ακίνητης περιουσίας (άρ. 45 παρ. 2 ν. 3842/2010).
ΣτΕ 352-2025 Προηγούμενη Ακρόαση
ΕλΣυν. 1092-2024 Συνταξιοδότηση Υπαλλήλου
ΣτΕ 90-2025 Δικηγόροι
Δεν δικαιολογείται εξαίρεση του διορισμού των νομικών συμβούλων ή των προϊσταμένων των δικαστικών υπηρεσιών των δημοσίων φορέων από την αρχή της αξιοκρατίας, η οποία εφαρμόζεται γενικά για την κατάληψη κάθε θέσης ευθύνης στη δημόσια διοίκηση. Σε περίπτωση που οι σχετικές διατάξεις δεν καθορίζουν τη διαδικασία πρόσληψης, πρέπει να εφαρμόζεται η εγγύτερη και έχουσα γενική εμβέλεια διάταξη του άρθρου 43 παρ. 2 του Κώδικα Δικηγόρων. Κατά την εξουσιοδοτική διάταξη του άρθρου 43 Κώδικα Δικηγόρων η κανονιστική αρμοδιότητα της Διοίκησης συνίσταται στον καθορισμό αποκλειστικώς και μόνο συντελεστών βαρύτητας στα εκ του νόμου προσδιορισθέντα κριτήρια (κύρια και συνεκτιμώμενα) και όχι σε θέσπιση άλλων κριτηρίων με συντελεστή βαρύτητας. Δεκτή η αίτηση ακυρώσεως. Ακυρώνεται η πρόσληψη με σχέση έμμισθης εντολής σε οργανική θέση δικηγόρου.